شماره تماس با تلگرام ::: 09355102506 ::: ir7sad[at ]gmail.com
کارورزی۳ تربیت معلم کارشناسی پیوسته ی دبیری فیزیک

پایان نامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان کارورزی وکار آموزی

گزارش کارورزی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم

ارسال شده توسط 7sad.ir

آموزش اثربخش نیازمند آن است که معلمان در طول دوره ی آموزشی در معرض تجربیات متنوع وغنی قرار گرفته و قادر به مطالعه، تصمیم گیری و ارزیابی نتایج تصمیمات در موقعیت های پیچیده آموزشی و تربیتی مبتنی بر یافته های علمی و پژوهشی باشند . برنامه کارورزی فرصت به تجربه گذاشتن آموخته ها و گفتگو برای تعدیل ، تعمیق تجربیات و توسعه ی شایستگی های حرفه ای رافراهم می کند . این فرآیند از مشاهده تاملی آغاز و به درس پژوهی در سطح مدرسه و کلاس درس جهت 

کسب مهارت های یادگیری مادام العمر و قرار گرفتن در چرخه توسعه ی حرفه ای مداوم ختم می
شود . مطالعه مسئله های آموزشی – تربیتی در سطح کلاس درس و مدرسه زمینه ساز عمل مستقل
حرفه ای معتبر و کسب تجربیات دست اول است . فرصت های یادگیری تدارک دیده شده باید امکان
تلفیق نظر و عمل تربیتی را در موقعیت های  واقعی ، برای یافتن راه حل های قابل دفاع (با پشتوانه
نظری و پژوهشی ) جهت پاسخ به مسئله های آموزشی و تربیتی تدارک ببیند. در برنامه کارورزی
دانشجو با درک مبانی نظری قادر خواهد بود تصمیمات اتخاذ شده در موقعیت های تربیتی –
آموزشی را با ارائه شواهدی از پژوهش ها – یافته های علمی پشتیبانی نموده و نشان دهند که چگونه
این تصمیمات در برنامه ریزی ، اجرا و ارزیابی برای حمایت از یادگیری دانش آموزان از پشتوانه
نظری لازم برخوردار است  .

 

 

فهرست مطالب

مقدمه……………………………………………………………………………………………..1

هدف های کلی گزارش کارورزی 1………………………………………………………………..2

فصل اول : مشاهده آزاد و تجربه اولین روز کارورزی………………………………………………3

فصل دوم : مشاهده تاملی و مسئله شناسی موقعیت فیزیکی مدرسه ………………………9

توصیف موقعیت فیزیکی ………………………………………………………………………….11

ایجاد مسئله …………………………………………………………………………………….11

استنباط اولیه ………………………………………………………………………………………………………………………………………..11

جمع آوری شواهد …………………………………………………………………………………………………………………………………11

تبیین مسئله ……………………………………………………………………………………………………………………………….12

پیشنهادات …………………………………………………………………………………………………………………………………13

فصل سوم : مشاهده تاملی و مسئله شناسی ساختار و سازمان مدرسه …………………………………………………………………….14

توصیف موقعیت ساختار سازمانی ……………………………………………………………………………………………………….14

ایجاد مسئله ……………………………………………………………………………………………………………………………18

استنباط اولیه …………………………………………………………………………………………………………………………….18

تبیین مسئله ……………………………………………………………………………………………………………………………..18

پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………………………..22

فصل چهارم : مشاهده تاملی و مسئله شناسی موقعیت عاطفی و روانی ……………………………………………………………………..23

توصیف موقعیت عاطفی روانی …………………………………………………………………………………………………………….23

ایجاد مسئله …………………………………………………………………………………………………………………………………….26

استنباط اولیه ……………………………………………………………………………………………………………………………………26

جمع آوری شواهد …………………………………………………………………………………………………………………………….26

تبیین مسئله ………………………………………………………………………………………………………………………………………..27

پیشنهادات …………………………………………………………………………………………………………………………………………29

فصل پنجم : مشاهده تاملی کلاس درس و مسئله شناسی فرآیند آموزش …………………………………………………………………….31

توصیف موقعیت فرآیند آموزش …………………………………………………………………………………………………………31

ایجاد مسئله …………………………………………………………………………………………………………………………………..34

استنباط اولیه …………………………………………………………………………………………………………………………………….34

جمع آوری شواهد ………………………………………………………………………………………………………………………………..34

تبیین مسئله ………………………………………………………………………………………………………………………………………35

پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………………………………………………….37

 

برای خرید لطفا از منوی پایین اقدام نمائید

 

120,000 ریال – خرید

 

برچسب , , , , , , , , , , , , , , ,

نوشته شده توسط 7sad.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + یازده =