دانلود کارورزی
گزارش کارورزی اجرای فعالیت یادگیری برای پرورش مهارت های تفکر
مختصری از کارورزی :
هدف / پیامد :
انتظار می رود که در پایان این فعالیت دانش آموزان با بهداشت فردی و محیط آشنا شوند و پیش از پیش ، بهداشت فردی و بهداشت محیط خود را رعایت کنند.
مراحل / گام هایی اجرایی :
1- تصاویری از محیط های کثیف(که بهداشت درآن رعایت نشده) و محیط های تمیز ، و هم چنین تصاویر افرادی که بهداشت فردی را رعایت نکرده اند و به بیماری مبتلا شده اند را ، برای دانش آموزان به نمایش می گذاریم.
2- سپس از دانش آموزان می خواهیم که نظرات و پیشنهادات خود را درباره ی تصاویر نشان داده شده بیان کنند و تصاویر را با هم مقایسه کنند و بر روی برگه ی کاغذ بنویسید
3- دانش آموزان کلاس را به حیاط مدرسه می بریم تا یک نمونه بهداشت فردی(شستن دست به هنگام خروج از سرویس بهداشتی) و بهداشت محیط(جمع کردن زباله های حیاط مدرسه ) را به آنها نشان دهیم.
4- در نهایت توضیحات جامع و تکمیلی در مورد فواید و مضرات رعایت کردن و رعایت نکردن بهداشت را به دانش آموزان می دهیم.
مواد و منابع آموزشی مورد نیاز :
تصاویر مربوط به موضوع فعالیت ، یک برگ کاغذ برای هر دانش آموز ، مداد و . . .
بازخورد :
دانش آموزان را به هنگام بیان نظرات و پیشنهادات صحیح تشویق می کنیم و نظرات اشتباه آنها را اصلاح می کنیم و به هنگام رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط خود ، در حین انجام فعالیت نیز آنها را مورد تشویق قرار می دهیم.
سنجش و عملکرد :
مشاهده ( به هنگام انجام فعالیت ، از طریق مشاهده ، کارهای آنها را ارزیابی می کنیم ) پرسش شفاهی (پرسیدن از چند دانش آموز در مورد فواید رعاین بهداشت و مضرات رعایت نکردن بهداشت در پایان فعالیت)کتبی(ارائه نظرات و پیشنهادات خود در هنگام انجام فعالیت به صورت مکتوب)
موضوع : رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیطی توسط دانش آموزان
نحوه اجرا :
ابتدا با نام و یاد خدا کلاس را شروع می کنم و پس از احوالپرسی با دانش آموزان و برفراری یک ارتباط سازنده و مناسب ، فعالیت طراحی شده برای تقویت عملکرد عاطفی دانش آموزان را شروع می کنم. ابتدا از طریق ویدئو پروژکتور تصاویری از محیط های کثیف ( که بهداشت در آن رعایت نشده) و محیط های تمیز(که بهداشت کاملاً در آن رعایت شده)، و هم چنین تصاویرافرادی که بهداشت فردی را رعایت نکرده و به بیماری مبتلا شده اند را برای دانش آموزان کلاس به نمایش می گذاریم. سپس از دانش آموزان کلاس می خواهیم که نظرات و پیشنهادات خود را درباره ی تصاویر نشان داده شده بیان و تصاویر را باهم مقایسه کنند و بر روی برگه ی کاغذ بنویسند. پس از بیان چند نظر توسط تعدادی از دانش آموزان و جمع آوری برگه هایی که دانش آموزان نظرات خود را نوشته بودند ، دانش آموزان کلاس را با اجازه از معلم راهنما به حیاط مدرسه بردم. ابتدا دانش آموزان کلاس را به سمت سرویس بهداشتی بردم و به آنها نشان دادم ، وقتی از سرویس بهداشتی بیرون می آیید باید به سمت روشویی رفته و دست خود را با آب خیس کرده و سپس مایع دستشویی را بر روی دست خود بریزید و دست خود را خوب با آب بشویید و از چند دانش آموز می خواهم که این کار را تکرار کنند و دانش آموزان دیگر یاد بگیرند سپس از دانش آموزان کلاس می خواهیم که با همکاری هم زباله هایی که در حیاط مدرسه ریخته شده را با هم جمع کنند و به آنها می گوییم که این کار آنها رعایت بهداشت محیط اطرافشان است و به اندازه ی بهداشت فردی اهمیت دارد و باید محافظ نظافت و بهداشت محیط اطراف خود باشیم . پس از پایان کار از دانش آموزان می خواهیم که در حیاط مدرسه حلقه بزند و مطالب و توضیحات جامع و تکمیلی و مطالبی در مورد بهداشت بیان نشده را برای دانش آموزان بیان می کنم
پاسخ دهید