شماره تماس با تلگرام ::: 09355102506 ::: ir7sad[at ]gmail.com

گزارش کارورزی اجرای فعالیت یادگیری برای پرورش مهارت های تفکر

گزارش کارورزی  اجرای فعالیت یادگیری برای پرورش مهارت های تفکر

پایان نامه پایان نامه

گزارش کارورزی اجرای فعالیت یادگیری برای پرورش مهارت های تفکر

ارسال شده توسط 7sad.ir

دانلود کارورزی

گزارش کارورزی  اجرای فعالیت یادگیری برای پرورش مهارت های تفکر

 

 

مختصری از کارورزی :

هدف / پیامد :

 انتظار می رود که در پایان این فعالیت دانش آموزان با بهداشت فردی و محیط آشنا شوند و پیش از پیش ، بهداشت فردی و بهداشت محیط خود را رعایت کنند.
مراحل / گام هایی اجرایی :
1- تصاویری از محیط های کثیف(که بهداشت درآن رعایت نشده) و محیط های تمیز ، و هم چنین تصاویر افرادی که بهداشت فردی را رعایت نکرده اند و به بیماری مبتلا شده اند را ، برای دانش آموزان به نمایش می گذاریم.
2- سپس از دانش آموزان می خواهیم که نظرات و پیشنهادات خود را درباره ی تصاویر نشان داده شده بیان کنند و تصاویر را با هم مقایسه کنند و بر روی برگه ی کاغذ بنویسید
3- دانش آموزان کلاس را به حیاط مدرسه می بریم تا یک نمونه بهداشت فردی(شستن دست به هنگام خروج از سرویس بهداشتی) و بهداشت محیط(جمع کردن زباله های حیاط مدرسه ) را به آنها نشان دهیم.
4- در نهایت توضیحات جامع و تکمیلی در مورد فواید و مضرات رعایت کردن و رعایت نکردن بهداشت را به دانش آموزان می دهیم.
مواد و منابع آموزشی مورد نیاز :
تصاویر مربوط به موضوع فعالیت ، یک برگ کاغذ برای هر دانش آموز ، مداد و . . .
بازخورد :
دانش آموزان را به هنگام بیان نظرات و پیشنهادات صحیح تشویق می کنیم و نظرات اشتباه آنها را اصلاح می کنیم و به هنگام رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط خود ، در حین انجام فعالیت نیز آنها را مورد تشویق قرار می دهیم.
سنجش و عملکرد :
مشاهده ( به هنگام انجام فعالیت ، از طریق مشاهده ، کارهای آنها را ارزیابی می کنیم ) پرسش شفاهی (پرسیدن از چند دانش آموز در مورد فواید رعاین بهداشت و مضرات رعایت نکردن بهداشت در پایان فعالیت)کتبی(ارائه نظرات و پیشنهادات خود در هنگام  انجام فعالیت  به صورت مکتوب)

موضوع : رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیطی توسط دانش آموزان

نحوه اجرا :

ابتدا با نام و یاد خدا کلاس را شروع می کنم و پس از احوالپرسی با دانش آموزان و برفراری یک ارتباط سازنده و مناسب ، فعالیت طراحی شده برای تقویت عملکرد عاطفی دانش آموزان را شروع می کنم. ابتدا از طریق ویدئو پروژکتور تصاویری از محیط های کثیف ( که بهداشت در آن رعایت نشده) و محیط های تمیز(که بهداشت کاملاً در آن رعایت شده)، و هم چنین تصاویرافرادی که بهداشت فردی را رعایت نکرده و به بیماری مبتلا شده اند را برای دانش آموزان کلاس به نمایش می گذاریم. سپس از دانش آموزان کلاس می خواهیم که نظرات و پیشنهادات خود را درباره ی تصاویر نشان داده شده بیان و تصاویر را باهم مقایسه کنند و بر روی برگه ی کاغذ بنویسند. پس از بیان چند نظر توسط تعدادی از دانش آموزان و جمع آوری برگه هایی که دانش آموزان نظرات خود را نوشته بودند ، دانش آموزان کلاس را با اجازه از معلم راهنما به حیاط مدرسه بردم. ابتدا دانش آموزان کلاس را به سمت سرویس بهداشتی بردم و به آنها نشان دادم ، وقتی از سرویس بهداشتی بیرون می آیید باید به سمت روشویی رفته و دست خود را با آب خیس کرده و سپس مایع دستشویی را بر روی دست خود بریزید و دست خود را خوب با آب بشویید و از چند دانش آموز می خواهم که این کار را تکرار کنند و دانش آموزان دیگر یاد بگیرند سپس از دانش آموزان کلاس می خواهیم که با همکاری هم زباله هایی که در حیاط مدرسه ریخته شده را با هم جمع کنند و به آنها می گوییم که این کار آنها رعایت بهداشت محیط اطرافشان است و به اندازه ی بهداشت فردی اهمیت دارد و باید محافظ نظافت و بهداشت محیط اطراف خود باشیم . پس از پایان کار از دانش آموزان می خواهیم که در حیاط مدرسه حلقه بزند و مطالب و توضیحات جامع و تکمیلی و مطالبی در مورد بهداشت بیان نشده را برای دانش آموزان بیان می کنم

برچسب , , , , , ,

نوشته شده توسط 7sad.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =