شماره تماس با تلگرام ::: 09355102506 ::: ir7sad[at ]gmail.com

پایان بررسی تأثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی

پایان بررسی تأثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی

پایان نامه رشته روانشاسی

پایان بررسی تأثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی

ارسال شده توسط 7sad.ir

پایان بررسی تأثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی

در بزرگترین وب سایت پروژه و پایان نامه وتحقیق ومقاله و کارورزی وترجمه مقالات جدیدو، نمونه سوالات پیام نور وانجام پایان نامه

www.7sad.ir 

مختصری ازپایان نامه :

بطور کلی وسایل آموزشی به ابزارها و امکاناتی اطلاق می گردد که در جریان تدریس جهت تفهیم بهتر مطالب درسی و یادگیری موثر توسط معلم و دانش آموز بکار می روند . این وسایل آموزش را از حالت سخنرانی محض خارج می کنند و یادگیری را با بهره گیری از حواس مختلف آسان و ممکن می سازند. در این شرایط شاگردان قادرند اطلاعات رفتار و مهارتهای جدید را با درک کامل بدست آورند.

آنچه می شنوم فراموش می کنم آنچه می بینم به خاطر می آورم و آنچه انجام می دهم می آموزم.

سخن فوق حکایت از این دارد که یادگیری زمانی تحقق می یابد که دانش آموز خود مستقیما در جریان آموزش قرار گیرد و خود را در آموزش شریک و سهیم بداند وقتی دانش آموز سیمی را از یک طرف به باطری و از طرفی دیگر به لامپ وصل می کند و با زدن کلیدی لامپ روشن می شود احساس شعف زاید الوصفی به او دست می دهد . آنچنانکه گویی کشف مهمی انجام داده است . این آموزش در ذهن او بیشتر ماندگار خواهد بود. البته تاکید بر استفاده از این وسایل هیچ گاه به معنی نفی نقش معلم نیست. زیرا هیچ    وسیله ای نمی تواند جایگاه اصلی و با ارزش معلم را پر کند اما وقتی معلم این وسایل را در آموزش بکار می برد کودکان را در فراگیری بهتر عمیق تر و سریع تر مطالب یاری می کند، مفاهیم درسی جذابیت بیشتری پیدا می کند و کلاس ساکن و خاموش تبدیل به کلاسی سیال و پر هیاهو می گردد.

بنابراین با استفاده از وسایل و امکانات آموزشی گفته ها و مطالب درسی برای دانش آموزان عینی تر و ملموس تر می شود حتی گاهی اتفاق می افتد که آنها در هنگام مشاهده و کار با وسایل نکاتی ریز و ظریف را کشف می کنند که برای همیشه در ذهنشان باقی می ماند پس هر اندازه که آنها از حواس خود بیشتر بهره بگیرند استعداد و خلاقیتشان بیشتر شکوفا می شود ذهنشان بیشتر فعال می شود و معلم نیز از کار خود نتیجه بهتری می گیرد در واقع معلم با بکارگیری این روش به سلامت روانی خود نیز کمک کرده است.

پس باید در عصر انفجار دانش از کوتاهترین و موثرترین راه به اهداف آموزشی مورد نظر خود برسیم و باید بدانیم که تحقق این امر جز با بکارگیری و بهره گیری صحیح و برنامه ریزی شده از وسایل و امکانات آموزشی مقدور نیست.

امروزه روش آموزشی به کلی دگرگون شده و معلمان به خوبی آگاهند که یادگیری امری درونی است و به جای زور و اجبار باید در دانش آموزان علاقه و انگیزه آموختن را بوجود آورد همچنین دریافته اند اگر مطالب درسی با استفاده از چند وسیله آموزشی ارائه شود و هر یک از آن وسایل مکمل و موید هم باشند میزان یادگیری افزایش می یابد. تجربه نشان می دهد که وسایل بسیار ساده آموزشی بویژه اگر توسط معلم ساخته شوند نتایج آموزشی بسیار درخشانی نسبت به وسایل پیچیده و فنی دارند البته یک وسیله هنگامی در ایجاد تجارب جدید آموزشی و تجسم مفاهیم درسی مفید است که :

  • نقطه نظرها و مقاصد آموزشی معلم را تامین کند.
  • به خوبی کار کند و جوابگوی نیازهای آموزشی دانش آموزان باشد.

در زمان مورد نیاز در اختیار معلم و دانش آموزان قرار گیرد.

فهرست مطالب

 

مقدمه:

تقسیم بندی رسانه های آموزشی

تحقیق بر روی دانش آموزان پایه پنجم منطقه ۱۳ تهران

هدف

بیان مسئله

فرضیه

جامعه آماری

نمونه آماری

شیوه نمونه گیری

ابزار تحقیق

نتایج

کاربرد نتایج

تحقیق در درس علوم در دبستانهای منطقه ۲ تهران

بیان مسئله

فرضیه ها

جامعه آماری

حجم نمونه

ابزار تحقیق

روش آماری

نتایج

تحقیق بر روی مسئله از دیدگاه معلمین ابتدایی منطقه خورو بیابانک

فرضیه های تحقیق

جامعه آماری و نمونه

ابزار جمع آوری اطلاعات

نتایج کلی پژوهش

تحقیق بر روی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان کرمانشاه

فرضیه های تحقیق

جامعه نمونه و نمونه آماری

ابزار اندازه گیری

نتایج کلی پژوهش

تحقیق بر روی دانش آموزان دوره ابتدایی مناطق ۲و۱۰و۱۷ تهران

بیان مسئله

فرضیه تحقیق

جامعه آماری

ابزار گردآوری اطلاعات

نتایج کلی

تحقیق بر روی مدارس ابتدایی ناحیه ۴ کرج و دانشجویان ضمن خدمت

هدف کلی

تعریف مسئله و اهمیت تحقیق

فرضیه ها

روش تحقیق و ابزار کار و جامعه آماری

یافته های اصلی تحقیق

تحقیق بر روی مدارس ابتدایی پسرانه منطقه ۱۷ تهران

بیان مسئله

هدفهای تحقیق

فرضیه های تحقیق

جامعه آماری

روش تحقیق

جمع بندی نتایج

تحقیق بر روی مسئله از دیدگاه معلمان منطقه اشتهارد  

هدف تحقیق

فرضیات تحقیق

جامعه آماری و روش نمونه گیری

یافته های تحقیق

نتیجه تحقیق

تحقیق بر روی دانش آموزان مدارس راهنمایی منطقه اشتهارد

بیان مسئله

اهداف تحقیق

جامعه آماری

نتایج کلی پژوهش

تحقیق و بررسی مقایسه وضع موجود و مطلوب وسایل کمک آموزشی

بیان مسئله

اهداف تحقیق

فرضیه های تحقیق

جامعه آماری حجم نمونه و روش نمونه گیری

ابزار گردآوری اطلاعات

 

یافته های تحقیق

تحقیق بر روی معلمان دبستانهای ناحیه یک زنجان

بیان مسئله

اهداف تحقیق

فرضیات

جامعه آماری

ابزار کار

نتایج کلی پژوهش

برچسب , , , , , , ,

نوشته شده توسط 7sad.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =