شماره تماس با تلگرام ::: 09355102506 ::: ir7sad[at ]gmail.com

پایان بررسی تربیت بدنی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی

پایان بررسی تربیت بدنی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی

پایان نامه رشته روانشاسی

پایان بررسی تربیت بدنی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی

ارسال شده توسط 7sad.ir

پایان بررسی تربیت بدنی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی

در بزرگترین وب سایت پروژه و پایان نامه وتحقیق ومقاله و کارورزی وترجمه مقالات جدیدو، نمونه سوالات پیام نور وانجام پایان نامه

www.7sad.ir 

مختصری ازپایان نامه :

نام فایل :   پایان بررسی تربیت بدنی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی

فرمت : WORD

تعدادصفحات :۸۵

قیمت : ۱۵۰۰۰۰

شكر و سپاس خدايي را كه به ما توانايي و نيرو داد و قدرت بخشيد تا او را بشناسيم و توفيق داد تا بتوانيم ارزش نعمتهاي بيكران او را پاس داريم  و حمد و سپاس مي‌گوييم خدايي كه به قلم تحرك بخشيد و به كاغذ پذيرش و به عقل حكم كرد كه واسطه اي شود تا بين عقل وجسم پيوند برقرار كند. افلاطون  مي‌گويد در اثر تربيت جسم و روح ما انسان به بلندترين پايه جمال و كمال مي‌رسد و بنابراين عالي تر و مقدس تر از تربيت فني شناخت  و تعليم و تربيت مي‌تواند به رشد و ارتقاء جسماني و روحاني انسان كمك نمايد ونيازهاي فرد و اجتماعي، اقتصادي انسان را تأمين كند.

حركت و جهش از ويژگيهاي حيات انسان است و داراي انگيزه و ريشه اي در سرشت او و عاملي براي رشد و سلامت و نشاط اوست انسان نيازمند حركت و ناگزير از حركت، تربيت‌بدني از آنجا كه منجر به سلامت جسماني مي‌شود همواره مورد توجه بوده است. ورزشهاي امروزي كه صور مختلفي دارند از آن جهت كه فعاليتهاي جسم را بهبود مي‌بخشد و نشاط و شادابي را به جسم هديه مي‌دهند  جزء لاينفك آموزش و پرورش هر كشوري است .اهداف تقويت قواي جسماني در تاريخ  انسان عبارتست از « حفظ سلامت، تعليم بهداشت، رشد و تقويت قواي جسماني، آمادگي  براي فعاليتهاي دفاعي، كسب شادابي و نشاط و نيل به موفقيت در وظايف حرفه اي و شغلي بوده  است .

امروزه در دنياي قرن بيست و دوم همه چيز با علم و تحقيق علمي‌يعني مشاهده و ‌آزمايش پيوند  خورده است تربيت‌بدني نيز نمي‌تواند جداي از علم باشد. تربيت‌بدني از علوم گوناگون بهره مي‌گيرد و با بكار گرفتن روشهاي علمي مي‌كوشد از راه كشف قواني علمي وقوانين فيزيكي مربوط به حركت به موثرترين و بهترين نحوة رشد هر يك از حركتهاي بدني دست يابد و حيطه  عمل خود را گسترده تر بسازد.با توجه به تنوع فعاليتهاي بدني كوشش هايي در اين جهت توسط دانشمندان انجام مي‌گيرد . در پي پاسخ به اين سئوال بسيار مهم است كه چه نوع فعاليتي و چه نوع برنامه ورزشي و با چه شدتي و با چه مدت زماني  بايد صورت گيرد تا در رشد و توسعه قواي ذهني و در بالا بردن بهره هوشي واستعداد دماغي افراد موثر باشد.

از سوي ديگر برنامه‌هاي تربيت‌بدني مورد نظر در چه سني بايد اجرا شود تا تأثيرات واقعي خود را در رشد و تحول هوش و پيشرفت تحصيلي برجاي گذارد.از بدو ورود تربيت‌بدني به عنوان يك ماده درسي همواره تعدادي از مسئولين دست اندر كار بر اين عقيده بوده اند كه فعاليت بدني در مدرسه به عنوان امر حاشيه اي و برنامه پر كن محسوب مي‌گردد. و اين طرز تفكر باعث گرديده است كه درس تربيت‌بدني جدي گرفته نشود. از سوي ديگر تعداد زيادي از دانش آموزان وقتي را كه بايد صرف پرداخت به مطالعه نمايند بيشتر از حد معمول صرف پرداختن به فعاليتهاي ورزشي مي‌نمايند كه پيامد اين مسئله عقب ماندگي در ساير دروس و پائين آمدن معدل اكثر اين افراد مي‌باشد.

بازتاب اين موضوع در جامعه آن است كه ورزشكاران را افرادي تنبل و عقب افتاده از  ( جوانب تحصيلي ) تصور نمايند و به بيان عاميانه و فكر آنها را در بازوان قوي آنان تصور نمايند .لذا لازم بود تا تحقيقي در اين خصوص كه ورزش و‌آمادگي  جسماني اثري  بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دارد انجام و حقايق امر پيشتر آشكار گردد، شايد نگرشهاي اجتماعي نسبت به اين موضوع منطقي گردد.

اهميت وضرورت پژوهش :

بدون شك تربيت‌بدني و ورزش يكي از اجزاء لاينفك  جامعه بشري محسوب   مي‌گردد در واقع  تضمين سلامتي و شادابي تك تك افراد جامعه تا حد زيادي بستگي به ميزان پرداختن آنها به فعاليتهاي بدني وورزشي دارد. مسلماً چنانچه  پرداختن به يك فعاليت حركتي از اصول و قاعده معين منطقي و حساب شده متابعت نمايد، نتايج آن برنامه حركتي منطقي و مثبت وسازنده خواهد بود و در غير اين صورت چه بسا ضرر و زيان حاصله بيشتر از سود و منفعت آن  باشد.

آموزش و پرورش فيزيكي نيز يكي از اركان اصلي و زيربناي هر كشور مي‌باشد در واقع كليه نيازهاي هر كشور از طريق آموزش و پرورش  آن كشور تامين مي‌شود. برنامه ريزان  تعليم و تربيت سعي مي‌كنند مطالبي  را به عنوان محتواي آموزشي در مدارس قراردهند كه در راستاي براورد نيازهاو منافع ملي و ميهني باشد از جمله اين مطالب گنجانيدن درس تربيت‌بدني و ورزش در برنامه‌هاي درسي مدارس مي‌باشد مسلماً تربيت‌بدني به عنوان يك ماده درسي در مدارس هنگامي مي‌تواند مثمر ثمر واقع گردد كه اهميت و ارزش خود را نمايان سازد كه تابع نظم و قانون مشخص شده‌اي باشد كه علماي تعليم و تربيت برنامه ريزان امورآموزشي  معين نموده اند  تنها در اين صورت است كه تربيت‌بدني به عنوان يك ماده درسي قابل بحث و تعميق است

پر واضح است كه انجام هر كاري ولو ابتدايي ترين امر زندگي بدون تهيه برنامه قابل انجام نيست. در برنامه ريزيها بايد تعمق و تفكر نمودو فرضيات را‌آزمايش كرد و سپس بهترين راه را انتخاب كرد .خوشبختانه در برنامه ريزيهاي آموزشي درس تربيت‌بدني در مدارس اين مشكل را تا حد زيادي برطرف گرديده است .

فهرست مطالب

مقدمه

بيان مسئله

اهميت وضرورت پژوهش

اهداف پژوهش

اهداف فرعي اين پژوهش عبارتند از

سئوالات  پژوهش

تعاريف عملياتي

زمينه نظري مسأله مورد پژوهش

نظرات اسلام وانديشمندان اسلامي

اهداف تربيت‌بدني

پرورش عقلاني به دو نوع مستقيم وغير مستقيم تقسيم مي‌گردد 

آثار جسماني تربيت‌بدني بركودكان

آمادگي هاي جسماني وآزمون هاي مربوط به آنها 

قدرت عضلاني به سه دسته تقسيم مي‌شود 

فيزيولوژي ورزش

آثار تربيتي تربيت‌بدني و نقش مربي

آثار تربيتي تربيت‌بدني در كودكان

نشاط آفريني

گسترش جهان بيني

روان شناسي آمادگي  جسماني

شخصيت وآمادگي  جسماني

تقويت خود مفهومي

كاهش اضطراب

اثر آرام كننده 

كاهش فشارهاي عصبي 

مطالعات انجام شده در خارج از كشور

تحقيقات انجام شده در داخل كشور

مقدمه

جامعه آماري

حجم و نمونه و شيوه نمونه گيري :

مراحل تحقيق

ابزار  پژوهش

روشهاي تحليل داده ها

مقدمه

توصيف و تحليل داده ها

بحث و نتيجه گيري

محدوديتها 

محدوديت هاي زماني 

محدوديت مكاني 

پيشنهاد به مسئولين

پيشنهاد به معلمين

پيشنهاد  به محققين 

منابع

برچسب , , , , , , , , , , , , ,

نوشته شده توسط 7sad.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + سه =