شماره تماس با تلگرام ::: 09355102506 ::: ir7sad[at ]gmail.com
پایان نامه راههای ایجاد علاقه به پوشش اسلامیwww.7sad.ir

پایان نامه پایان نامه رشته روانشاسی

پایان نامه راههای ایجاد علاقه به پوشش اسلامی

ارسال شده توسط 7sad.ir

پایان نامه راههای ایجاد علاقه به پوشش اسلامی

در بزرگترین وب سایت پروژه و پایان نامه وتحقیق ومقاله و کارورزی وترجمه مقالات جدیدو، نمونه سوالات پیام نور وانجام پایان نامه

www.7sad.ir 

مختصری ازپایان نامه :

نام فایل :   پایان نامه راههای ایجاد علاقه به پوشش اسلامی

فرمت : WORD

تعدادصفحات : ۵۰

قیمت : ۱۵۰۰۰۰

حجاب و پوشش یکی از دستورات تمامی ادیان مخصوصا دین مبین اسلام است که رعایت آن سبب پاک ماندن انسانها و جوامع شده و همچنین تکامل معنوی و رشد اخلاقی آنان را به دنبال خواهد داشت.

بی توجهی به این امر مهم و کم رنگ شدن آن در بین دانش آموزان ما را بر آن داشت تا موانع رعایت پوشش را تشخیص و به رفع آن بپردازیم تا زمینه برای رعایت حجاب و پوشش اسلامی دانش آموزان فراهم شود. برای این منظور مرکز پیش دانشگاهی و دبیرستان سماء پایه اول انتخاب شد و از طریق پرسشنامه نظرات آنها مورد بررسی و تشخیص قرار گرفت.

نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که به ترتیب : ۱ – روحیه خود نمایی ؛ مدگرایی و تقلید از مدلهای نامناسب ۲ – سطحی بودن شناخت نسبت به پوشش ؛ ۳ – کم توجهی والدین به این امر، سبب بدحجابی دختران جوان ما شده است . اینجانب در پی برطرف نمودن دو عامل اول بر آمدم از روشهای تربیتی و آموزشی خاصی استفاده نمودم و توانستم در تفکر و اندیشه دانش آموزان تغییر ایجاد کنم . در بعضی از دانش آموزان تغییر در تفکر و اندیشه دانش آموزان رفتار گردید. در بعضی ها بطور موقت خود را نشان داد و در پرسش پایان پژوهش بعضی از دانش آموزان شرط تغییر رفتاری را گذشت تدریجی زمان می دانستند چون با تغییر دفعی رفتار، از طرف دوستان و اطرافیان زیر سوال می رفتند.

امیدوارم با استعانت از الطاف الهی و یاری مسئولین آموزش و پرورش تمامی موانع بدحجابی را از جلو راه فرزندانمان بر داریم تا آنان بتوانند وظیفه الهی خویش را در این زمینه انجام دهند.

دین مبین اسلام، بعنوان یک دین کامل، جامع و منطبق با فطرت انسان، به تمام نیازهای روحی، روانی، اجتماعی و . . . پاسخ لازم و کافی داده است. طبیعی است برای رفع نیازهای متفاوت انسان و تکامل و ترقی او تکالیفی را در قالب وجب ، مستحب، مکروه ، مباح برای زن و مرد در نظر گرفته است.یکی از تکالیف واجب الهی حفظ حریم و رعایت پوشش در روابط زن و مرد است که انجام آن باعث پاک ماندن زن و مرد و در نیجه سبب پاک مانند جامعه از مفاسد، انحرافات و بی بند و باریهای اخلاقی و جنسی شده و تکامل معنوی و رشد اخلاقی را به دنبال دارد.ما در این پژوهش، عوامل موثر در بدحجابی دانش آموزان مورد بررسی و تفحص قرار داده شده است تا بعد از تشخیص موانع پوشش بتوانیم توجه آنان را به این امر مهم معطوف داشته و انگیزه لازم را برای رعایت حجاب و حفظ حریم در روابط زن و مرد ایجاد کنیم.

فهرست مطالب

عنوان ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. صفحه

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………

فصل اول : طرح تحقیق

  1. بیان موضوع
  2. توصیف وضعیت موجود و بیان مسئله

فصل دوم : یافته های تحقیق یا عوامل موثر در بدحجابی

۲-۱- گرد آوری اطلاعات ( شواهد ) ………………………………………………………………………………………………

۲-۲- نظر مسئولین راجع به پوشش ………………………………………………………………………………………………..

۲-۳- دانش آموزان راجع به پوشش ……………………………………………………………………………………………….

۲-۳-۱- میزان پذیرش حجاب ………………………………………………………………………………………………………..

۲-۳-۲- شناخت نسبت به حجاب در ادیان دیگر ……………………………………………………………………………..

۲-۳-۳- آیا چادر همان پوشش کامل است …………………………………………………………………………………….

۲-۳-۴- شناخت دانش آموزان از قرآن راجع به پوشش ……………………………………………………………….

۲-۳-۵- شناخت نسبت به الگوهای حجاب ……………………………………………………………………………………….

۲-۳-۶- پوشش و سهل انگاری ………………………………………………………………………………………………………..

۲-۳-۷- تشویق خانواده بر حجاب دختران ………………………………………………………………………………………

۲-۳-۸- تاثیر پوشش معلمان و مسئولین مدرسه …………………………………………………………………………..

۲-۳-۹- تاثیر پوشش معلمان دینی ………………………………………………………………………………………………….

۲-۳-۱۰- تاثیر خودنمایی بر پوشش دختران ………………………………………………………………………………….

۲-۳-۱۱- تاثیر مدگرائی بر پوشش دختران …………………………………………………………………………………..

۲-۳-۱۲- پوشش و حفظ معنویت ……………………………………………………………………………………………………

۲-۳-۱۳- مدگرائی و اقتصاد خانواده ………………………………………………………………………………………………

۲-۳-۱۴- میزان اعتقاد فرد بر حجاب ……………………………………………………………………………………………..

۲-۴- تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………………………………………………………..

۲-۴-۱- میزان شناخت دانش آموزان …………………………………………………………………………………………….

۲-۴-۲- سهل انگاری و پوشش ………………………………………………………………………………………………………..

۲-۴-۳- نقش خانواده در رعایت پوشش ………………………………………………………………………………………..

۲-۴-۴- اثربخشی پوشش معلمان و مسئولین مدرسه ……………………………………………………………………

۲-۴-۵- اثر بخشی پوشش معلمان دینی …………………………………………………………………………………………

۲-۴-۶- خودنمایی …………………………………………………………………………………………………………………………..

۲-۴-۷- مدگرایی …………………………………………………………………………………………………………………………….

۲-۴-۸- پوشش و معنویت ………………………………………………………………………………………………………………

۲-۴-۹- پوشش و اقتصاد …………………………………………………………………………………………………………………

۲-۴-۱۰- اعتقاد و تعهد نسبت به حجاب …………………………………………………………………………………………

فصل سوم : ارائه راه حل برای رفع و عوامل بدحجابی

۳-۱- انتخاب راه حل جدید ……………………………………………………………………………………………………………..

۳-۲- اجرای طرح …………………………………………………………………………………………………………………………….

۳-۲-۱- گام اول ………………………………………………………………………………………………………………………………

۳-۲-۲- گام دوم ……………………………………………………………………………………………………………………………..

۳-۲-۳- گام سوم …………………………………………………………………………………………………………………………….

فصل چهارم : ارزیابی تاثیرگذاری راه حل

۴-۱- گردآوری اطلاعات ( شواهد ۲ ) ……………………………………………………………………………………………

۴-۲- مشاهدات ……………………………………………………………………………………………………………………………….

۴-۳- ارزیابی یافته های جدید و تعیین اعتبار …………………………………………………………………………………..

۴-۳-۱- نظر مسئولین و بعضی از دبیران راجع به تغییر رفتار در پوشش دانش آموزان  …………….

۴-۳-۲- نظر دانش آموزان راجع به پوشش خود بعد از دوره پژوهش و تحقیق ………………………….

فصل پنجم :

۵-۱- چند پیشنهاد ……………………………………………………………………………………………………………………………

۵-۲- پیوستها و منابع ……………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

برچسب , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

نوشته شده توسط 7sad.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =