شماره تماس با تلگرام ::: 09355102506 ::: ir7sad[at ]gmail.com
پایان نامه نقش بازی در پرورش خلاقیت کودکانwww.7sad.ir

پایان نامه پایان نامه رشته روانشاسی

پایان نامه نقش بازی در پرورش خلاقیت کودکان

ارسال شده توسط 7sad.ir

پایان نامه نقش بازی در پرورش خلاقیت کودکان

در بزرگترین وب سایت پروژه و پایان نامه وتحقیق ومقاله و کارورزی وترجمه مقالات جدیدو، نمونه سوالات پیام نور وانجام پایان نامه

www.7sad.ir 

مختصری ازپایان نامه :

نام فایل :   پایان نامه نقش بازی در پرورش خلاقیت کودکان

فرمت : WORD

تعدادصفحات : ۵۰

قیمت : ۱۵۰۰۰۰

کودکان نیروهای بالقوه ای هستند که برای تداوم و انتقال ارزشها به نسلهای آینده باید مورد توجه قرار بگیرند. زیرا در سنین بالا به دلیل مشغله های فراوان و تحکیم تربیتهای مختلف، بسیاری از نیروها و استعدادهای بالقوه آدمی رو به خاموشی مي‌نهد و به حرکت در آوردن آنها نیاز به مجاهده و تلاش بسیار دارد.

پیامبر اکرم (ص) در این مورد مي‌فرمایند:

«محفوظات طفل نورس مانند نقشی است که بر سنگ رقم مي‌زنند و محفوظات مرد بزرگ مانند نوشته ای بر آب است.»

تعلیم و تربیت کودکان از راه بازی و با پشتوانه ای از تعالیم ربوبی وسیله ای مؤثر برای باروری و تربیت استعدادها و خلاقیت آنان است. چنان که بیشتر روان شناسان اظهار مي‌دارند، بازی ۷۰% زندگی کودکان را تشکیل مي‌دهد و فرهنگ غنی تربیتی اسلام نیز در احادیث و روایات متعدد، بر بازی و سرگرمی کودکان تأکید بسیار داشته است.

خانواده های سالم دارای تشکیلات هستند، برای خود برنامه هایی دارند و مي‌توانند با بحران‌ها برخورد کنند. در چنین خانواده هایی بچه های خلاق پرورش یافته و قادر به پیدا کردن راه حلهای جدید برای مسائل خویش هستند.

یکی از عمده ترین هدفهایی که در تربیت فرزندان و بویژه نوجوانان لازم است مورد توجه باشد، پرورش روحیه خودباوری و ایجاد اعتماد به نفس و ابداع مي‌باشد. کسی که اعتماد به نفس نداشته باشد زبون، بیچاره و ناتوان است و نمی تواند از امکانات و استعدادهای موجود خود بهره برداری کند.

یکی از راه های پرورش اعتماد به نفس فرزندان، توجه به جنبه های مثبت و تشویق و ترغیب آنهاست. بازی کردن کودک موجب اندوختن تجارب اجتماعی فراوانی در کودک مي‌گردد که خود موجب پرورش اعتماد به نفس کودک خواهد شد. هیچ چیز مانند تنعم ونازپروردگی، روحیه انسان را ضعیف و ناتوان نمی کند و راه سیر به سوی کمال را بر آدمي نمی بندد. بازی با تمام جوانب آن روح کودک را ورزش مي‌دهد. رشد و نمو و بارور شدن استعدادهای  آدمی جز در صحنه زندگی شکل نمی‌گیرد و بازی نمونة کوچکی از زندگی واقعی است.

فرزندان خوب تربیت کنیم. دکتر ژانت دوی تیتز. ترجمه مهدی قراچه داغی، نشر اوحدی. ۱۳۷۵٫

در انسان گرایشی شگفت وجود دارد که مي‌خواهد آفریننده باشد، چیزی که نبوده است را بیافریند و خلق کند. این تمایل در هر انسانی هست که مي‌خواهد چیزی نو، اثری جدید بیافریند و ابداع  کند. این تمایل در هر انسانی هست که مي‌خواهد چیزی نو، اثری جدید بیافریند و ابداع کند، عالم علمش را، نظریه پرداز نظریه اش را، شاعر شعرش را، معمار بنایش را، کشاورز کشتش را و … هر فاعلی فعلش را دوست دارد و به آن عشق مي‌ورزد. این خصلت سازندگی و علاقه به مصنوعات و آفریده های خود از گرایش فطری انسان به خلق و ابداع بر مي‌خیزد که موهبتی الهی است.

سیری در تربیت اسلامی، مصطفی دلشاد. انتشارات ذکر. ۱۳۷۶٫

فهرست مطالب

مقدمه………………………………………………………………………………………………………… ۱

بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………. ۳

ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………………….. ۴

پیشینه ی تحقیق………………………………………………………………………………………….. ۵

تفکر خلاق………………………………………………………………………………………………….. ۷

دیدگاه گانيه نسبت به آفرینندگی……………………………………………………………………. ۷

ویژگی های افراد خلاق و نوآور……………………………………………………………………. ۹

  1. سلامت فکر و روان۱۰
  2. انعطاف پذیری۱۱
  3.  
  4. ترجیح دادن پیچیدگی نسبت به سادگی۱۲

مراحل تفکر خلاق……………………………………………………………………………………… ۱۲

تقویت عناصر انگیزشی خلاقیت…………………………………………………………………… ۱۵

نقش معلم در پرورش خلاقیت…………………………………………………………………….. ۱۶

چگونه تفکر خلاق را در خود و دیگران پرورش دهیم؟……………………………………. ۱۸

موانع خلاقیت کدامند؟………………………………………………………………………………… ۱۹

تعریف بازی…………………………………………………………………………………………….. ۲۲

تاریخچه بازی در دوران زندگی انسانها……………………………………………………….. ۲۴

پذیرش خطر و کسب تجربه از راه بازی……………………………………………………….. ۲۵

انواع بازی ها……………………………………………………………………………………………. ۲۵

انواع بازی از دیدگاه پیاژه………………………………………………………………………….. ۲۷

فواید بازی……………………………………………………………………………………………….. ۲۸

نقش بازی در یادگیری ……………………………………………………………………………… ۲۹

مفهوم راهنمایی………………………………………………………………………………………… ۳۰

خلاقیت کودک…………………………………………………………………………………………… ۳۰

رابطه بازی با خلاقیت………………………………………………………………………………… ۳۱

توصیه هایی برای والدین و مربیان……………………………………………………………… ۳۵

نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………. ۳۷

پیشنهادات……………………………………………………………………………………………….. ۳۸

چکیده……………………………………………………………………………………………………… ۴۱

فهرست منابع و مآخذ………………………………………………………………………………… ۴۷

برچسب , , , , , , , , , , , , , , ,

نوشته شده توسط 7sad.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =