شماره تماس با تلگرام ::: 09355102506 ::: ir7sad[at ]gmail.com

گزارش تخصصی چگونگی بهبود وضعیت درسی دانش آموزان در درس علوم تجربی پنجم ابتدایی

گزارش تخصصی چگونگی بهبود وضعیت درسی دانش آموزان در درس علوم تجربی پنجم ابتدایی::.www.7sad.ir.::

گزارش تخصصی معلمان

گزارش تخصصی چگونگی بهبود وضعیت درسی دانش آموزان در درس علوم تجربی پنجم ابتدایی

ارسال شده توسط 7sad.ir

در بزرگترین وب سایت پروژه و پایان نامه وتحقیق ومقاله و کارورزی وترجمه مقالات جدیدو، نمونه سوالات پیام نور وانجام پایان نامه

www.7sad.ir 

مختصری از مقاله :

علوم تجربي بخشي ازدانش بشري است كه حاصل مطالعه وجست وجوي اودرشناخت جهان مادي ونظام وقوانين آن است.این درس بي شك يكي ازدروس پراهميت دوره تحصيلي متوسطه اول محسوب مي شود،چراكه پايه چهاردرس شيمي،فيزيك،زمين شناسي وزيست شناسي دوره متوسطه دوم رااين درس مهم تشكيل مي دهد.بنابراين محتواي كتاب درسي علوم تجربي وروش تدريس آن ازاهميت ويژه اي برخورداراست.

متاسفانه در كشورما اين درس تاحدودسال 1378بالاجبار بايد با روش هاي قديم تدريس مانند سخنراني، پرسش وپاسخ و…تدريس مي شد(به دليل نوع محتواي كتاب درسي). اما توجه به گسترش نيازهاي دانش آموزان ونيزاهميت روزافزون علوم تجربي كارشناسان رابرآن داشت كه درمحتواي اين كتاب درسي  ودرنتيجه درروش هاي تدريس آن تغييرات اساسي ايجاد كنند.

يكي ازبخش هايي كه دركتاب جديد داراي اهميت زيادي است بخش مربوط به انجام آزمايش هاي اين كتاب است كه سعي شده است تاحدامكان بتوان آن هارابااستفاده از وسايل وموادآزمايشگاهي ساده تري انجام داد.

مسلما يكي از روش هاي مهم فعال تدريس،مخصوصا دردرس علوم تجربي انجام آزمايش است.چراكه كسب مهارت هايي مانند برنامه ريزي،مشاهده دقيق،اندازه گيري،ثبت دقيق ودرست اطلاعات،ارائه صحيح نتايج ويافتن ارتباط منطقي بين متغيرهاباانجام اين فعاليت عملي ،ممكن وميسرمی شود.

ازديگرسوانجام آزمايش،آن هم توسط دانش آموزان وبانظارت معلم،آنان را قادر مي سازد تا درباره اهداف آن فعاليت علمي به تفكربپردازندوبابررسي نتايج حاصله درك روشني ازمفهوم آموزش داده شده به دست آورند. انجام آزمايش دررده بندي تكاليف برحسب حيطه هاي يادگيري درزمره تكاليف مهارتي مي باشد كه موجب پايداري آموخته هامي باشد.

مثل معروف:«مي شنوم،فراموش مي كنم؛مي بينم،به يادمي آورم؛انجام مي دهم،مي فهمم»نيز نشانگر  اهميت فوق العاده انجام آزمايش توسط دانش آموزان است.

ديويي نيزبهترين روش آموزش رابه كاربردن روش پژوهش علمي ازسوي خوددانش آموزمي داندو كارمعلم رابيش ازهرچيزديگر،راهنمايي وياري آنان درپژوهش مي داند.

انسان تنهاوقتي به طورعميق وپايدارچيزي رافرامي گيردكه به طورخودآگاه وفعالانه درباره آن به فعاليت هاي عيني وذهني بپردازدوخودازآن كوشش هانتيجه گيري كند

فهرست مطالب

 مقدمه: (طرح موضوع و بیان مساله )

اهداف گزارش :

هدف تخصصی :

اهداف جزئی :

موانع یادگیری علوم تجربی   ابتدایی

جمع آوری اطلاعات

پیشینه تحقیق:

تجزيه وتحليل وتفسيرداده ها:

ارائه راه حل ها :

انتخاب و اجراي راه حل‌ها:

ارزیابی بعد از اجرای راه حل

ارزشیابی پایانی:

مهمترین دلایل ضعف در مطالعه وپایین بودن نمرات:

نقاط قوت :

نقاط ضعف :

نتیجه گیری و پیشنهادات :

منابع و ماخذ:

نام فایل

گزارش تخصصی چگونگی بهبود وضعیت درسی دانش آموزان در درس علوم تجربی پنجم ابتدایی

قیمت

۵۰۰۰

فرمت مقاله

Word

تعداد صفحه

۱۴

 

در صورت بروز مشکل عنوان فایل خریداری شده و ایمیل خود را به شماره ۰۹۳۵۵۱۰۲۵۰۶ ارسال نمائید

برای سهولت در خرید لطفا " راهنمای خرید "  را مطالعه نماید.

 

برچسب , , , , , , , , , , , , , ,

نوشته شده توسط 7sad.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =