شماره تماس با تلگرام ::: 09355102506 ::: ir7sad[at ]gmail.com

مقاله محاسبه پریشی رشدی به اختلال حافظه دیداری-فضایی و بازداری مربوط است

مقاله محاسبه پریشی رشدی به اختلال حافظه دیداری-فضایی و بازداری مربوط است::.www.7sad.ir.::

ترجمه مقالات انگلیسی رشته روانشناسی

مقاله محاسبه پریشی رشدی به اختلال حافظه دیداری-فضایی و بازداری مربوط است

ارسال شده توسط 7sad.ir

در بزرگترین وب سایت پروژه و پایان نامه وتحقیق ومقاله و کارورزی وترجمه مقالات جدیدو، نمونه سوالات پیام نور وانجام پایان نامه

www.7sad.ir 

مختصری از مقاله :

دانلودچکیده انگلیس مقاله

تصور می شود محاسبه پریشی رشدی اختلال خاص توانایی ریاضیات است. در حال حاضر نظریه های غالب علوم اعصاب شناختی در مورد محاسبه پریشی رشدی نشان می دهد که آن از اختلال در نمایش اندازه مغز انسان سرچشمه می گیرد، که در شیار بین جداری قرار دارد، و یا از اتصالات دچار اختلال بین نماد اعداد و نمایش بزرگی نشات می گیرد. با این حال، تحقیقات رفتاری چند تئوری جایگزین در مورد محاسبه پریشی رشدی و تصویربرداری عصبی نیز نشان می دهد که اختلال محاسبه پریشی رشدی ممکن است به اختلالات توابع دیگر با شیار بین جداری مرتبط باشد تا با نمایش بزرگی. به طور چشمگیری، تئوری نمایش بزرگی به صراحت با طیف وسیعی از جایگزین ها در مدل سیستماتیک در تضاد است. در اینجا ما این فاصله را به طور مستقیم با مقایسه پنج تئوری جایگزین پر کردیم (نمایش بزرگی، حافظه کاری، بازداری، توجه و پردازش فضایی) محاسبه پریشی رشدی در کودکان پیش دبستانی ۹-۱۰ ساله. شرکت کنندگان از یک گروه شامل ۱۰۰۴ کودکان انتخاب شدند و در ۱۶ تست و نه آزمایش مشارکت کردند. ویژگی های غالب محاسبه پریشی رشدی عبارتند از اختلال حافظه کاری دیداری فضایی ، حافظه کوتاه مدت دیداری فضایی و عملکرد مهاری (تداخل سرکوب). فرضیه ما این است که اختلال در مهار به اختلال در عملکرد حافظه اجرایی مرکزی مربوط است. مشکلات بالقوه پردازش دیداری فضایی و عملکرد توجه در محاسبه پریشی رشدی احتمالا به حافظه کوتاه مدت/حافظه کاری و اختلالات مهار بستگی دارد. از نظریه نمایش بزرگی محاسبه پریشی رشدی پشتیبانی نشده است.

دانلودچکیده انگلیس مقاله

محاسبه پریشی رشدی (DD) مشکل یادگیری خاص در ریاضیات است که ممکن است بر ۳-۶ درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار دهد. DD خالص (از این به بعد از محاسبه پریشی رشدی با عنوان DD یاد می کنیم) همکاری مشترکی با اختلالات رشدی، مثل خوانش پریشی یا اختلال بیش فعالی با کمبود توجه (ADHD) ندارد، هوش عادی است، تنها ضعف آشکار در حوزه ریاضیات است ( شالو و گراس-Tsur، ۲۰۰۱ ).  تئوری در حال حاضر علوم اعصاب غالب DD فرض می کند که DD مربوط به اختلال در نمایش بزرگی (MR) است که اغلب به نام سیستم عدد تقریبی (ANS. پیازا و همکاران، ۲۰۱۰ ) و یا یک ماژول عدد ( Landerl و همکاران، ۲۰۰۴ ) نام دارد که در شیار دو جانبه بین جداری (IPSS) قرار دارد.

چکیده انگلیسی مقاله :

Developmental dyscalculia is thought to be a specific impairment of mathematics ability. Currently dominant cognitive neuroscience theories of developmental dyscalculia suggest that it originates from the impairment of the magnitude representation of the human brain, residing in the intraparietal sulcus, or from impaired connections between number symbols and the magnitude representation. However, behavioral research offers several alternative theories for developmental dyscalculia and neuro-imaging also suggests that impairments in developmental dyscalculia may be linked to disruptions of other functions of the intraparietal sulcus than the magnitude representation. Strikingly, the magnitude representation theory has never been explicitly contrasted with a range of alternatives in a systematic fashion. Here we have filled this gap by directly contrasting five alternative theories (magnitude representation, working memory, inhibition, attention and spatial processing) of developmental dyscalculia in 9e10-year-old primary school children. Participants were selected from a pool of 1004 children and took part in 16 tests and nine experiments. The dominant features of developmental dyscalculia are visuo-spatial working memory, visuo-spatial short-term memory and inhibitory function (interference suppression) impairment. We hypothesize that inhibition impairment is related to the isruption of central executive memory function. Potential problems of visuo-spatial processing and attentional function in developmental dyscalculia probably depend on short-term memory/working memory and inhibition impairments. The magnitude representation theory of developmental dyscalculia was not supported.

Keywords: Developmental disorders, Intraparietal sulcus (IPS), Mathematical difficulty , Number sense

نام فارسی مقاله مقاله محاسبه پریشی رشدی به اختلال حافظه دیداری-فضایی و بازداری مربوط است
نام لاتین مقاله
Developmental dyscalculia is related to visuo-spatial memory and inhibition impairment5
قیمت ۳۲۰۰۰
رشته روانشناسی
فرمت مقاله   Word
سال انتشار ۲۰۱۴
تعداد صفحات ۲۵

در صورت بروز مشکل عنوان فایل خریداری شده و ایمیل خود را به شماره ۰۹۳۵۵۱۰۲۵۰۶ ارسال نمائید

برای سهولت در خرید لطفا ” راهنمای خرید ”  را مطالعه نماید.

برچسب , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

نوشته شده توسط 7sad.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 7 =