شماره تماس با تلگرام ::: 09355102506 ::: ir7sad[at ]gmail.com

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل ناسازگاری دانش آموزم راکاهش دهم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل ناسازگاری دانش آموزم راکاهش دهم::.www.7sad.ir.::

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل ناسازگاری دانش آموزم راکاهش دهم؟

ارسال شده توسط 7sad.ir

در بزرگترین وب سایت پروژه و پایان نامه وتحقیق ومقاله و کارورزی وترجمه مقالات جدیدو، نمونه سوالات پیام نور وانجام پایان نامه

www.7sad.ir 

مختصری از مقاله :

در سال ۹۴-۹۵ وقتی در یکی از دبستانهای شهرستان سبزوار مشغول گدراندن دوره کارورزی بودم با دانش آموزی مواجه شدم ؛ که نه تنها روند آموزش را در کلاس درس دچار اختلال کرده بود بلکه نظم وانضباط مدرسه را برهم زده بود . او دارای اختلالات رفتاری از قبیل  شلوغي غير نرمال ، مسخره كردن ديگران، اذيت دادن کردن ديگر دانش آموزان ،حسادت ، بي حوصلگي ،فحش دادن به ديگران ، لجبازي ، تنبلي بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زير براي رفع مشكل او در ذهن من ايجاد گرديد:

۱آيا تربيت غلط او، موجب اختلال رفتاري ايشان شده است ؟

۲آيا به خاطر روايط غلط با وی، ايشان دچار خود پنداري منفي از خود شده است؟

۳–  آيا او دچار كمبود محبت شده است؟

۴–  آيا او با رفتارهاي خويش مي خواهد د يگران را به خود متوجه سازد؟

۵چه راه حل هايي براي مشكل وجود دارد؟؟

براي گرد آوري اطلاعات روشهاي متعددي وجود داشت؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر مي رسید كه باید از چند روش به صورت تركيبي براي جمع آوري اطلاعات استفاده نمایم . در اين پژوهش روشهاي مشاهده ، مشاهده مشاركتي و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه  و احساس مسئولیت فرد نسبت  به گروه باید انجام شود  لذا ازمعلم فرد خواسته می شود که بین دانش آموزان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ ویژگی های مثبت دانش آموز خود را با تشویق تقویت نمایند. تا دانش آموز دچار کمبود محبت نگردد .  به نظر می رسد یکی از علتهای  اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت بایدبه  دانش آموز خود بر چسب های مثبت بزنند  تا کودک باور کند که واقعاً دارای  ویژگی های مثبت است .براي كاهش ضعف تحصيلي ، از بين بردن مشكلات عاطفي توسط والدين ومعلم مربوطه ، ايجاد انگيزه ، تقويت ويژگي هاي مثبت ، شكوفايي اعتمادبه نفس كودك ، توجه لازم به كودك ، تغيير نگرش كودك نسبت به خود از جمله عواملي هستندكه مي توانند ضعف تحصيلي دانش آموزرا كاهش دهند.

۱مقدمه :

ناسازگاری دانش آموزان ، یکی از مسائلی است که معمولاً معلمان با آن مواجه هستند . یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل ، اختلالات رفتاری می باشد . معلّمان در برابر اختلالات رفتاری ، به شکل های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می دهند . برخی از معلّمان آنان را به شدّت سرکوب می کنند . بعضی از معلمان ، در مقابل آنان کو تاه می آ یند ؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می کنند . امّا  واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد .

به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می آید ؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس  به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد . بعد از آن راه حل هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مسئله رفع گردد.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله

اهمیت وضرورت تحقیق    

اهداف پژوهش

پیشینه اقدام پزوهی

گرد آوري اطلاعات ( شواهد- ا )

تجزيه و تحليل وتفسيرداده ها

انتخاب راه جدید به صورت موقّت
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

گرد آوري اطلاعات(شواهد ۲(

ارزشيابي تاثير اقدام جديد وتعيین اعتبار

پیشنهادات

منابع

نام فایل

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل ناسازگاری دانش آموزم راکاهش دهم؟

قیمت

۵۰۰۰

فرمت مقاله

Word

تعداد صفحه

۱۷

 

در صورت بروز مشکل عنوان فایل خریداری شده و ایمیل خود را به شماره ۰۹۳۵۵۱۰۲۵۰۶ ارسال نمائید

برای سهولت در خرید لطفا " راهنمای خرید "  را مطالعه نماید.

 

  • آذر ۱۱, ۱۳۹۵

نوشته شده توسط 7sad.ir

دیدگاه بسته شده است