در بزرگترین وب سایت پروژه و پایان نامه وتحقیق ومقاله و کارورزی وترجمه مقالات جدیدو، نمونه سوالات پیام نور وانجام پایان نامه
مختصری از مقاله :
پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی با عنوان «تغییرات مواد » و در مدرسه نگار یار روستای شعبان شهرستان نهاوند اجرا شده است.این درس پژوهشی به صورت گروهی و با مشارکت ۷ نفر از همکاران فرهنگی با موضوع مذکور به اجرا درآمد.
از آن جا که مسأله آموزش علوم کودکان در پایههای ابتدایی نیازمند استفاده از شیوههای متفاوتی میشود و هم چنین و محتوای درسی از مجموعهای از مهارتها (مشاهده کردن، پیشبینی کردن، بررسی فرضیه و …) و معلومات سازماندهی میشود که در نهایت کودکان را به بروز کنش عقلانی معطوف به نتایج مشهود و فهم عمیق دانشها و ارزشها سوق میدهد. لذا چالشهای پیش روی گروه در این حوزه این بود که ما چگونه میتوانیم در تدریس دروس مرتبط با علوم تجربی به صورت موثر عمل کرده و اهمیت این درس را به صورتی شایسته به دانشآموزان بفهمانیم. پس از اجرای طرح درس اولیه (سناریو) و بازبینی آن، نهایتاً سناریو در کلاس تدریس و توسط اعضای گروه به مشاهده و نقد و تحلیل گذاشته شد.
درس پژوهي به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعي پيرامون عمل تدريس است . بعنوان يك معلم حرفه اي بيا و در روش تدريس خود تامل کن! حتما روش بهتري براي تدريس وجود دارد .
اما اين بار نه به تنهايي، بلكه با يک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهيد ، با هم با نقد شرايط موجود و در جهت نيل به وضع موجود طرح مساله نماييد ، در جهت شناخت بهترين روش ممکن پژوهش کنيد ، نتايج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبيعي بيازماييد ، نتيجه آزمايش را نقد کنيد ، طرح را اصلاح و دوباره در يک کلاس ديگر آن را اجرا نماييد ، نتايج پژوهش خود را منتشر و در اختيار ديگران قرار دهيد . به اين ترتيب شما گام در مسير درس پژوهي نهاده ايد روشي که پايه توسعه مستمر حرفه اي شماست و شما را در مسير يک معلم حرفه اي و فکور به حرکت وا مي دارد !
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
مساله
تبیین ضرورت و اهمیت موضوع
برنامه ریزی درس پژوهشی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار : ( تعیین وظایف محوله به افراد گروه )
ویژگی های طرح درس
نحوه اجرا
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی
طرح درس روزانه
اهداف جزئی
اهداف رفتاری
هدفهاي رفتاري در حيطه رواني- حركتي
هدفهاي رفتاري در حيطه عاطفي
پيش بيني رفتار ورودي
آزمون رفتار ورودي
رسانه های کمک آموزشی
راهبرد ایجاد انگیزه
ارائه ی درس
تدریس به روش کاوشگری
کاوشگری و مهارت های تدریس
مراحل اجرای الگوی تدریس کاوشگری
مواجه کردن فراگیران بامسأله
گردآوری اطلاعات
جمع بندی و نتیجه گیری
ارزش یابی پایانی
تکلیف پایانی
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
نتایج حاصله
منابع و مآخذ
نام فایل |
درس پژوهی تغییرات مواد |
قیمت |
۱۰۰۰۰
|
فرمت مقاله |
Word |
تعداد صفحه |
۱۷ |
در صورت بروز مشکل عنوان فایل خریداری شده و ایمیل خود را به شماره ۰۹۳۵۵۱۰۲۵۰۶ ارسال نمائید برای سهولت در خرید لطفا " راهنمای خرید " را مطالعه نماید. |
دیدگاه بسته شده است