شماره تماس با تلگرام ::: 09355102506 ::: ir7sad[at ]gmail.com

پایان نامه بهبود عملکرد سازمان شرکت آب و فاضلاب منطقه ای از تهران

<span itemprop=پایان نامه بهبود عملکرد سازمان شرکت آب و فاضلاب منطقه ای از تهران" />

پایان نامه بهبود عملکرد سازمان شرکت آب و فاضلاب منطقه ای از تهران

ارسال شده توسط 7sad.ir

پایان نامه بهبود عملکرد سازمان شرکت آب و فاضلاب منطقه ای از تهران

در بزرگترین وب سایت پروژه و پایان نامه وتحقیق ومقاله و کارورزی وترجمه مقالات جدیدو، نمونه سوالات پیام نور وانجام پایان نامه

www.7sad.ir 

مختصری از پایان نامه :

مقدمه

همانطور که می‌دانیم امروزه اغلب سازمانها در محیطی رقابتی و پویا در حال فعالیت هستند. محیطی که متغیرهای داخلی و خارجی آن دائما در حال تغییر بوده و امکان پیش‌بینی این تغییرات نیز بسیار سخت و مشکل است. از طرفی سازمانها هزینه‌های فراوان و زمان زیادی را صرف تهیه، تدوین و اجرای استراتژی هایی می‌نمایند تا بتوانند به اهداف بلند مدت و چشم اندازهای سازمان خود دست یابند. بنابر این آگاهی از اینکه عملکرد سازمان تا چه حد در جهت رسیدن به اهداف آن بوده است و موقعیت سازمان در محیط پیچیده و پویا امروز کجاست برای مدیران و سازمانها اهمیت فراوان دارد. لذا ما در این تحقیق سعی داریم تا با توجه به اهمیت خدمات ارائه شده از سوی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و اهداف و ماموریت شرکت آب و فاضلاب جنوبشرقی استان تهران به بررسی و مطالعه الگوی ارزیابی عملکرد فعلی شرکت بپردازیم. بدین منظور چون شالوده و بنیان اصلی هر مدل ارزیابی عملکرد، شاخص‌های آن مدل می‌باشد، لذا به بررسی ویژگیهای شاخص‌های مدل ارزیابی عملکرد این شرکت به منظور کسب اطلاع از اینکه آیا مدل فعلی ارزیابی عملکرد شرکت قادر به ارزیابی مناسب همه جنبه‌های عملکردی این شرکت با توجه به اهداف و ماموریت آن می باشد یا خیر پرداخته می‌شود.

۱-۱- بیان مسأله :

در دنیای رقابتی امروز سازمانها در هر محیطی که فعالیت می کنند دائما نیازمند بهبود عملکرد بوده و باید تمام تلاش خود را جهت دستیابی به تعالی عملکرد بکارگیرند بنابراین ارزیابی عملکرد همواره از موضوعات مورد بحث و چالش انگیز مدیریت سازمانهاست. تعیین و تبیین شاخص های مناسب برای ارزیابی عملکرد سازمانها در راه رسیدن به اهداف و چشم اندازهای سازمان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

با توجه به اهمیت نقش شرکتهای آب و فاضلاب شهری در تامین و توزیع آب آشامیدنی سالم و با کیفیت و کمک به ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه و ارتباط مستقیم و مستمر خدمات این شرکتها با زندگی روزمره جمعیت شهری تحت پوشش ، ارائه خدمات مناسب و با کیفیت، کسب رضایت مشتریان ،ارتقاء سطح بهره وری و کاهش اتکاء به کمکهای دولتی از مهمترین اهداف این شرکتها می باشد.

سیستم های ارزیابی عملکرد بعنوان ابزاری جهت سنجش میزان دستیابی سازمان ها به اهداف و تعیین نقاط ضعف و قوت سازمانها جهت انجام اقدامات اصلاحی به منظور بهبود فرایندها از اهمیت فراوانی برای مدیریت سازمانها برخوردار است هر الگوی ارزیابی عملکرد دارای شاخصهایی به منظور ارزیابی عملکرد سیستم است که توانایی و مناسب بودن این شاخص ها در اثر بخشی و کارایی مدل تاثیر فراوان و اهمیت زیادی دارد.

از طرفی مولفه های اصلی هر سیستم ارزیابی عملکرد شاخص ها و معیارهای آن سیستم
می باشد؛ زیرا ارتباط بین مدل ارزیابی عملکرد با محیط بیرونی و درونی سازمان توسط شاخص ها و معیارها برقرارمیگردد. در واقع مجموعه شاخص های عملکرد و ارتباط بین نتایج حاصل ازآنها تشکیل دهنده یک مدل ارزیابی عملکرد است . ا همیت نقش شاخص ها در ارزیابی عملکرد مناسب و صحیح سازمان کاملا مشهود است . سازمانها در طراحی و انتخاب معیارهای ارزیابی عملکرد می بایست اصول و چارچوبهایی را رعایت نمایند . معیارها باید به گونه طراحی و انتخاب گردند که بتوانند کارایی و اثربخشی سیستم ارزیابی عملکرد را تضمین نمایند. اما در اغلب موارد سازمانها در این مرحله دچار غفلت شده و عموما معیارهایی را انتخاب می نمایند که توانایی سنجش و ارزیابی ابعاد مختلف سازمان اعم از داخلی و خارجی را ندارند و نمی توانند مشکلات اساسی و طولانی مدت سازمان را که تاکنون از نظرها به دور بوده است بر ملا کنند.

فهرست مطالب

 

فصل اول : کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسأله :

ضرورت تحقیق

 اهداف تحقیق

فرضیه هاي تحقیق

فرضيه ها

 قلمرو مکانی تحقیق

موضوع فعالیت شرکت

مرکز  و حوزه عملیات شرکت

سرمایه و سهامداران

اهداف و مأموریت های شرکت

مأموریت

اهداف

فصل دوم : ادبیات تحقیق

 
   

۱-۲- عملکرد

۲- ۲- ارزیابی عملکرد :

۳-۲- تاریخچه ارزیابی عملکرد :

۴-۲- ارزیابی عملکرد در ایران

۵-۲-  مبانی طراحی سیستم ارزیابی عملکرد

۶-۲- اجزای یک سیستم ارزیابی عملکرد

۷-۲- ویژگی های سیستم ارزیابی عملکرد

۸-۲-  شاخص های ارزيابي عملکرد

۱-۸-۲- طبقه بندی شاخص های ارزیابی عملکرد

۲-۸-۲- ویژگیهای شاخص های ارزیابی عملکرد

۹-۲- مزایای ارزیابی عملکرد سازمان

۱۰-۲-  ضرورت ارزیابی عملکرد

۱۱-۲- سیستم های ارزیابی عملکرد

۱-۱۱-۲- سيستمهاي ارزيابي عملكرد سنتي

۲-۱۱-۲- سيستمهاي ارزیابی عملكرد نوين

۱۲-۲- مدلهای ارزیابی عملکرد

۱-۱۲-۲- مدل جایزه دمینگ

۲-۱۲-۲- مدل مالكوم بالدريج

مراحل و قدمهاي اجرايي

۳-۱۲-۲-  مدل PIP

تهیه نقشه فرآیند

نمایش فرآیندها

تعیین شاخص‌هاي اندازه‌گيري عملكرد

۴-۱۲-۲-  مدل  EFQM

ويژگيهاي مدل

كليات مدل

منطقRADAR

بكارگيري منطق RADAR

حوزه هاي مدل

۵-۱۲-۲- مدل ارزیابی متوازن

۱- منظر مالی

۲- منظر مشتری

۱۳-۲- انتخاب الگوی مناسب

وجوه شباهت بین EFQM و BSC

وجوه تفاوت بین EFQM و BSC

۱۴-۲-  تاریخچه و پیشینه تحقیق :

۱-۱۴-۲- تحقیقات داخلی

۲-۱۴-۲-  تحقيقات خارجي

۱۵-۲- چارچوب نظري تحقيق

فصل سوم : متدولــوژی تحقیق

مقدمه

۱-۳- نوع تحقيق

۲-۳- ابزار اندازه گيري

۳-۳-پایایی آزمون

۴-۳-  روايي آزمون 

۵-۳- جامعه آماري

۶-۳- آزمون هاي آماري 

۱-۶-۳-آزمون دوجمله­ای

۲-۶-۳-آزمون مربع  كاي‌ پيرسون

فصل چهـارم: تجزيه و تحليل يافته‌هاي تحقیق

مقدمه

 ويژگيهاي دموگرافيك

سابقه مدیریتی افراد در شرکت

سابقه فرد در پست مدیریت فعلی

تحصیلات پاسخگو

آزمون فرضیات و پاسخ به سوال‌های تحقیق

ساير يافته هاي تحقيق

جداول دو بعدي

آزمون تحليل مولفه هاي اصلي  

تعريف و ويژگي هاي مولفه هاي اصلي

فصل پنجم:نتيجه‌گيري و پيشنهادهاي تحقیق

مقدمه

 بحث و نتیجه‌گیری:

 محدودیت‌های تحقیق

 پیشنهادهای تحقیق

منابع و مأخذ :

پرسشنامه طرح تحقیقاتی


 

  • اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۵

نوشته شده توسط 7sad.ir

دیدگاه بسته شده است