شماره تماس با تلگرام ::: 09355102506 ::: ir7sad[at ]gmail.com
<span itemprop=پروژه تجارت الکترونیکی در ایران" />

پروژه تجارت الکترونیکی در ایران

ارسال شده توسط 7sad.ir

پروژه تجارت الکترونیکی

در برزرگترین وب سایت پروژه و پایان نامه 

www.7sad.ir 

 

تجارت الکترونیکی بعنوان یکی از قسمت های مهم فن آوری اطلاعات بشمار می­رود. که پیشرفت این تجارت باعث پیشرفت فن آوری اطلاعات می شود.

در این پروژه سعی شده است که تجارت الکترونیک را معرفی کرده و کاربرد آن را در فناوری اطلاعات مطرح می کنیم و با سطوح مختلف این تجارت آشنا شویم.

 

تعريف عام تجارت : هر نوع ارائه كالا يا خدمات ، كه معمولاً ( نه هميشه ) بخاطر پول انجام مي پذيرد .

از تجارت الكترونيك ، تعاريف متعددي ارائه شده است . در حقيقت مجموعه متنوع وسيعي از تعاريف و مفاهيم براي تجارت الكترونيك وجود دارد كه موضوعات ، كاربردها ، و مدلهاي گوناگوني را در بر مي‏گيرد‏‏. درگونه‏اي از اين موارد ، كوشيده شده است كه تعاريف عامي ارائه شود و در گونه‏هاي ديگر در تعاريف به نوع فعاليت ، امكانات ارتباطي و تجهيزات مورد استفاده ، محدوده سازماني فعاليتها و زير ساختارها توجه شده است :

تعريف تجارت الكترونيك از ديدگاه Clarke :

هر نوع مبادله اطلاعات مربوط با امور تجاري از طريق ابزار الكترونيكي ، حتي تلفن و فاكس (سال 1997)

تعريف تجارت الكترونيك از ديدگاه اتحاديه اروپا (European union) :

تعريف 1 : “ انجام تجارت بصورت الكترونيكي “ (سال 1998)

تعريف 2 : “ هر شكلي از مبادله تجاري كه در آن طرفين ذينفع به جاي تبادلات فيزيكي يا تماس مستقيم فيزيكي ، به صورت الكترونيكي تعامل كنند . “ (سال 2001)

مرکز آموزش علمی  کاربردی کارخانجات مخابراتی ایران          –     عنوان پروژه:تجارت الکترونیکی        

 استاد راهنماسرکار خانم مهندس ادراکی      –     تهیه کننده:سهیلا مرادی

 رشته ICT سیار       –     بهار 1390  

 

 

تعريف تجارت الكترونيك از ديدگاه ارتباطات :

تحول خدمات ، كالا ومحصولات اطلاعاتي از طريق خطوط تلفن ، شبكه‏هاي كامپيوتري و ساير وسائل ارتباطي

 

تعريف تجارت الكترونيك از ديدگاه فن آوري اطلاعات :

آن دسته از كاربردهاي فن آوري اطلاعات كه به صورت سيستمي براي پشتيباني و پيشرفت دادن جريان كاري و مبادلات تجاري ايجاد شده است

 

تعريف تجارت الكترونيك از ديدگاه تجاري :

ابزاري است كه كسب و كارهاي مختلف ، شركاي آنها و مشتريان آنها را قادر مي‏سازد كه موضوعاتي چون كيفيت خدمات ، سرعت تحويل و … را ارتقاء وموضوعاتي همچون هزينه‏ها را كاهش دهند .

 

 تعريف تجارت الكترونيك :

تعامل سيستمهای ارتباطي (Communication) ، سيستمهاي مديريت اطلاعات (Data Management) و امنيت (Security) كه بواسطه آنها امكان مبادله اطلاعات تجاري در رابطه با فروش محصولات و يا خدمات ميسر مي گردد .

بنابراين تعريف اجزاء اصلي تجارت الكترونيك عبارتند از :

1-Communications (سيستمهاي ارتباطي)

2-Data Management (سيستمهاي مديريت داده ها)

3-Security (امنيت)

 

فهرست مطالب تجارت الكترونيك

عناوين

فصل اول

1- تعريف

2- تاريخچه

3- تجارت الكترونيك و فن آوري اطلاعات

فصل دوم

4- سطوح تجارت الكترونيك

5- تاثير گذاري تجارت الكترونيك بر سطوح مختلف تجارت

6- ويژگيهاي تجارت الكترونيك در برابر تجارت سنتي

7- جايگاه تجارت الكترونيك در جهان

8- جايگاه تجارت الكترونيك در ايران

9- دلايل عقب ماندگي تجارت الكترونيك در ايران

فصل سوم

10- انواع تجارت الكترونيك

11- مزایای تجارت الکترونیک از نوع B2C

12- روش های ایجاد تجارت الکترونیکی از نوع B2C

13- آماده سازی سازمان های مختلف جهت كاربرد تجارت الكترونيك

  • شهریور ۱۲, ۱۳۹۴

نوشته شده توسط 7sad.ir

دیدگاه بسته شده است