شماره تماس با تلگرام ::: 09355102506 ::: ir7sad[at ]gmail.com
<span itemprop=پروژه تجارت الکترونیکی" />

پروژه تجارت الکترونیکی

ارسال شده توسط 7sad.ir

پروژه تجارت الکترونیکی

در برزرگترین وب سایت پروژه و پایان نامه

www.7sad.ir 

قسمتی از متن:

تجارت الکترونیکی بعنوان یکی از قسمت های مهم فن آوری اطلاعات بشمار می­رود. که پیشرفت این تجارت باعث پیشرفت فن آوری اطلاعات می شود.در این پروژه سعی شده است که تجارت الکترونیک را معرفی کرده و کاربرد آن را در فناوری اطلاعات مطرح می کنیم و با سطوح مختلف این تجارت آشنا شویم.

تعریف عام تجارت : هر نوع ارائه کالا یا خدمات ، که معمولاً ( نه همیشه ) بخاطر پول انجام می پذیرد .

از تجارت الکترونیک ، تعاریف متعددی ارائه شده است . در حقیقت مجموعه متنوع وسیعی از تعاریف و مفاهیم برای تجارت الکترونیک وجود دارد که موضوعات ، کاربردها ، و مدلهای گوناگونی را در بر می‏گیرد‏‏. درگونه‏ای از این موارد ، کوشیده شده است که تعاریف عامی ارائه شود و در گونه‏های دیگر در تعاریف به نوع فعالیت ، امکانات ارتباطی و تجهیزات مورد استفاده ، محدوده سازمانی فعالیتها و زیر ساختارها توجه شده است :

تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه Clarke :

هر نوع مبادله اطلاعات مربوط با امور تجاری از طریق ابزار الکترونیکی ، حتی تلفن و فاکس (سال ۱۹۹۷)

تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه اتحادیه اروپا (European union) :

تعریف ۱ : “ انجام تجارت بصورت الکترونیکی “ (سال ۱۹۹۸)

تعریف ۲ : “ هر شکلی از مبادله تجاری که در آن طرفین ذینفع به جای تبادلات فیزیکی یا تماس مستقیم فیزیکی ، به صورت الکترونیکی تعامل کنند . “ (سال ۲۰۰۱)

تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه ارتباطات :

تحول خدمات ، کالا ومحصولات اطلاعاتی از طریق خطوط تلفن ، شبکه‏های کامپیوتری و سایر وسائل ارتباطی

 تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه فن آوری اطلاعات :

آن دسته از کاربردهای فن آوری اطلاعات که به صورت سیستمی برای پشتیبانی و پیشرفت دادن جریان کاری و مبادلات تجاری ایجاد شده است

تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه تجاری :

ابزاری است که کسب و کارهای مختلف ، شرکای آنها و مشتریان آنها را قادر می‏سازد که موضوعاتی چون کیفیت خدمات ، سرعت تحویل و … را ارتقاء وموضوعاتی همچون هزینه‏ها را کاهش دهند .

 تعریف تجارت الکترونیک :

تعامل سیستمهای ارتباطی (Communication) ، سیستمهای مدیریت اطلاعات (Data Management) و امنیت (Security) که بواسطه آنها امکان مبادله اطلاعات تجاری در رابطه با فروش محصولات و یا خدمات میسر می گردد .

بنابراین تعریف اجزاء اصلی تجارت الکترونیک عبارتند از :

۱-Communications (سیستمهای ارتباطی)

۲-Data Management (سیستمهای مدیریت داده ها)

۳-Security (امنیت)

فهرست مطالب تجارت الکترونیک

عناوین

فصل اول

۱- تعریف

۲- تاریخچه

۳- تجارت الکترونیک و فن آوری اطلاعات

فصل دوم

۴- سطوح تجارت الکترونیک

۵- تاثیر گذاری تجارت الکترونیک بر سطوح مختلف تجارت

۶- ویژگیهای تجارت الکترونیک در برابر تجارت سنتی

۷- جایگاه تجارت الکترونیک در جهان

۸- جایگاه تجارت الکترونیک در ایران

۹- دلایل عقب ماندگی تجارت الکترونیک در ایران

فصل سوم

۱۰- انواع تجارت الکترونیک

۱۱- مزایای تجارت الکترونیک از نوع B2C

۱۲- روش های ایجاد تجارت الکترونیکی از نوع B2C

۱۳- آماده سازی سازمان های مختلف جهت کاربرد تجارت الکترونیک

نوع فایل: ورد    |   تعداد صفحات: 33 صفحه    |   اندازه فایل: 67 کیلوبایت

  • مهر ۲۷, ۱۳۹۴

نوشته شده توسط 7sad.ir

دیدگاه بسته شده است