کارورزی3 تربیت معلم کارشناسی پیوسته ی دبیری فیزیک
در بزرگترین وب سایت پروژه و پایان نامه وتحقیق ومقاله و کارورزی وترجمه مقالات جدیدو، نمونه سوالات پیام نور وانجام پایان نامه
مختصری از کارورزی :
نام مدرسه: |
نام معلم راهنما: |
جلسه:اول |
تاریخ: |
|||
هدف(چالش ذهنی) کارورز |
انتظار دارم معلم راهنما در دو کلاس هفتم یک و دو فصل چهارم را تدریس نماید و بازخورد دانش آموزان را مشاهده کنم. |
|||||
|
پیش بینی ها |
رخداد ها/ وقایع |
تأملات |
|||
ساعت اول |
تدریس فصل چهارم و رسیدگی به تکالیف
روش تدریس:سخنرانی و پرسش و پاسخ |
معلم شروع به تدریس نمود و با تمام کردن فصل سه،فصل چهارم را آغاز کرد و تا بحث آلیاژها رسید.همچنین معلم برای آموزش مفهوم چگالی از آزمایشگاه ترازو و بشر آورد. روش تدریس:سخنرانی و پرسش و پاسخ |
معلم کمتر از انتظار من از روش پرسش و پاسخ استفاده نمود که انتظار من با توجه به آموخته های قبلی و تجربیاتم بود.همچنین هر جلسه به تکالیف اعم از نوشتن سوالات کتاب رسیدگی می کرد. |
|||
ساعت دوم |
تدریس فصل چهارم و رسیدگی به تکالیف
روش تدریس:سخنرانی و پرسش و پاسخ |
معلم در این کلاس فصل چهارم را شروع کرد و با توضیحات بیشتر ادامه داد،چون این کلاس دارای کشش بالاتری بود. روش تدریس:سخنرانی |
با توجه به فضای آرام تر کلاس انتظار بازده بالا تر را داشتم که با مشاهداتم نیز تقریبا همخوانی داشت.فقط عدم وجود پرسش و پاسخ باعث سردرگمی من می شد. |
|||
ساعت سوم |
|
|
|
|||
ساعتچهارم |
|
|
|
|||
ساعت پنجم |
|
|
|
|||
توصیههای معلم راهنما :
|
||||||
توصیههای استاد راهنما :
|
تأملات/ دیدگاه کارورز : در کل روز متفاوتی بود و برای اولین بار کارورزی را در دوره ی متوسطه ی اول تجربه نمودم.اختلاف میان انتظارات من و اتفاقات کلاس نیز کاملا قابل توجیه است،چرا که عدم شناخت قببلی من از دانش آموزان و تفاوت روشی معلم با توجه به سابقه ی هفده ساله ی تدریس ایشان وجود داشت. |
آنچه آموختم: من امروز علاوه بر آشنا شدن با جو دوره متوسطه ی اول،تفاوت رفتاری آنها را با دانش آموزان بزرگتر که قبلا مشاهده کرده بودم را دیدم.تفاوت فاحشی میان رفتار معلم دیدم که لازمه ی کار با دانش آموزان کوچکتر است.همچنین روش معلم نیز که تلفیقی از روش ها بود را مشاهده نمودم.
|
|
استاد راهنماي تحصصي: |
استاد راهنماي علوم تربيتي: |
نام مدرسه: |
نام معلم راهنما: |
جلسه: |
تاریخ: |
|||
هدف(چالش ذهنی) کارورز |
انتظار دارم معلم راهنما در دو کلاس هفتم یک و دو فصل چهارم را تمام و فصل پنجم را تدریس نماید و با ارتباط دادن مطلب با زندگی روز مره ی آنها بحث را برایشان عینی کند. |
|||||
|
پیش بینی ها |
رخداد ها/ وقایع |
تأملات |
|||
ساعت اول[1] |
تمام کردن فصل چهارم و تدریس فصل پنجم (من انتظار ارتباط دادن بیشتر بین بحث مواد و معدن با زندگی بشر را داشتم.)
روش تدریس:سخنرانی و پرسش و پاسخ |
معلم ابتدا در مورد درس قبلی از چند نفر پرسش و پاسخ کرد و سپس شروع به تدریس فصل چهارم نمود و با تمام کردن فصل چهار،فصل پنج را نیز تمام کرد. روش تدریس:سخنرانی و پرسش و پاسخ |
معلم کمتر از انتظار من بحث را تعمیم داد،می توانست با بیان مثال های مختلف و ملموس هر چه بیشتر دانش آموزان را تفهیم کند.چرا که این بحث مربوط به زندگی روزمره ی انسان ها می شود. |
|||
ساعت دوم |
تمام کردن فصل چهارم و تدریس فصل پنجم (من انتظار ارتباط دادن بیشتر بین بحث مواد و معدن با زندگی بشر را داشتم.) روش تدریس:سخنرانی |
معلم در این کلاس نیز با پرسش شروع کرد ولی تعداد خیلی بیشتری را صدا زد.می شد در این کلاس تعمیم بیشتر مطالب را مشاده کرد. روش تدریس:سخنرانی و پرسش و پاسخ |
با توجه تجربه ی هفته ی قبل انتظار چنین مشاهداتی را داشتم و مسائلی که دانش آموزان حین تدریس بیان می کردند حاکی از تفهیم حداکثری درس داشت. |
|||
ساعت سوم |
|
|
|
|||
ساعتچهارم |
|
|
|
|||
ساعت پنجم |
|
|
|
|||
توصیههای معلم راهنما :
|
||||||
توصیههای استاد راهنما :
|
توصیههای استاد راهنما :
|
||
تأملات/ دیدگاه کارورز : رفتار نسبتا متفاوت معلم که هفته ی قبل ابهاماتی در ذهنم ایجاد کرده بود،این هفته به من آموخت معلم باید همواره بر حسب شرایط عمل نماید و رفتار متناسب داشته باشد. |
آنچه آموختم: من به عنوان معلم با کسب تجربه و آماده سازی نه تنها در انتقال اطلاعات و وظیفه معلمی موفق تر خواهم بود،بلکه خواهم توانست دانش آموزان را جذب مطلب نموده و راغب نمایم.
|
|
استاد راهنماي تحصصي: |
استاد راهنماي علوم تربيتي: |
دیدگاه بسته شده است