شماره تماس با تلگرام ::: 09355102506 ::: ir7sad[at ]gmail.com
کنش پژوهی با موضوع استرس::.www.7sad.ir.::

کنش پژوهی با موضوع استرس

ارسال شده توسط 7sad.ir

در بزرگترین وب سایت پروژه و پایان نامه وتحقیق ومقاله و کارورزی وترجمه مقالات جدیدو، نمونه سوالات پیام نور وانجام پایان نامه

www.7sad.ir 

مختصری از پروژه کنش پژوهی  :

در این کنش پژوهی می خواهم، در مورد مسئله استرس که ممکن است در هر کاری به ویژه سخنرانی اتفاق بیفتد، صحبت کنم و لازم است که بگویم، هیچ کس نمی تواند ادعا کند که در اولین تجربه خود در سخنرانی استرس نداشته است و در واقع استرس یک موضوعی است که همگان کم و بیش به آن دچار هستند و این گزارش من دارای چند بخش مهم است که عبارت اند از: ۱) شرح و توضیح استرس در سر سر کلاس درس ۲) تعریف استرس ۳) راهکارهایی در رابطه با کم کردن استرس ۴) راهکارهای روانشناسان در رابطه با کم کردن استرس شرح و توضیح استرس بنده در کلاس درس : بنده به مقتضای مطالعه ای که دارم و با تجربه ای که از مجری گری در سطح دانشگاه داشتم، طبیعتا در سر کلاس درس از لحاظ استرس و ترس از رفتن به کلاس مشکل خاصی نداشتم کما اینکه برخی از دانشجویان از رفتن به کلاس و قرار گرفتن در برابر دانش آموزان ترس و استرس زیادی داشتند، البته چنان که ذکر شد ادمی به طور طبیعی دارای کمی استرس بودم که با تکیه بر خدا و دانش و اطلاعات خودم در زمینه درس دین وزندگی بر همین استرس کم هم غلبه کردم و بدون استری وارد کلاس شدم . راهکار هایی برای مقابله با استرس: ۱) داشتن اعتماد به نفس در هنگام سخنرانی: يكى از علل اضطراب هنگام حضور در جمع و عدم جرأت ، نداشتن اعتماد به نفس كافى است. اعتماد به نفس ضرورتاً تضمين‌ كننده موفقيت نيست ولي عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شكست مي‌شود. ۲) تبدیل افکار منفی به افکار مثبت: اگر بتوانيد افكار منفى را تبديل به افكار مثبت كنيد، ترس شما از بين مى‏رود. بنابراين ما مى‏توانيم با اصلاح افكار منفى خود، بسيارى از احساسات نادرستمان را – كه برخاسته از اين افكار منفى است – از بين ببريم. چند نمونه از افكار منفى كه منجر به ترس از سخن گفتن در حضور جمع مى‏شود عبارت است از : ()اگر من صحبت كنم، مى‏ترسم عصبى و مضطرب شوم و نتوانم نظراتم را به روشنى بيان كنم ()اگر نتوانم درست صحبت كنم، همه مرا مورد تمسخر قرار مى‏دهند () اين اتفاق نشان مى‏دهد من آدم بى‏عرضه و حقيرى هستم () اگر شما بتوانيد اين افكار منفى را تبديل به افكار مثبت كنيد، يقيناً مشكلتان حل خواهد شد. ۳) رشد و ارتقای بعد اجتماعی در خودتان: يكى از ابعاد وجودى انسان كه بايد در محيط خانه و مدرسه متناسب با ساير ابعاد رشد كند، بعد اجتماعى است. انسان موجودى اجتماعى است و بايد در بستر اجتماع با هم‏نوعان خود زندگى كند. ۴) افكار تحقير كننده را از خود دور كنيد. به اين بيانديشيد كه اساتيد شما نيز روزي مثل شما دانشجو بوده اند و شما را درك خواهند كرد و انتظار زيادي از شما ندارند. راهکارهای روانشناسان برای مقابله با استرس  1- به خداوند توکل کنيم. توکل به خدا یکی از راههای کاهش استرس است.وقتی انسان ياد خدا را در دل خود زنده نگهدارد و ارتباط روحی و معنوی بين خود و خدا برقرار کند، به آرامش عميق، همراه با خشنودی می رسد و با توکل به خدا از هرگونه استرس و اضطراب و فشار روانی رها می شود. قرآن کريم در سوره رعد آيه ۲۹ می فرمايد: کسانی که ايمان آوردند قلبهايشان با ياد خدا آرام می گيرد، آگاه باشند تنها با ياد خدا قلبها آرامش می يابد. ۲-عوامل استرس زا را  کم کنيم. عوامل بی شماری ممکن است باعث استرس ما شوند. که بايد این عوامل استرس زا را شناخته و سعی کنيم از زندگی خود حذف کنيم. به عنوان مثال اگر در کلاس عدم اعتماد به نفس باعث استرس می شود سعی کنیم ان را با روشهایی بالا ببریم.

نام فایل

کنش پژوهی با موضوع استرس

مقطع

کارشناسی  – کارشناسی ارشد

رشته

دبیری – معلمان  

قیمت

۲۰۰۰

فرمت مقاله

Word

تعداد صفحه

۴

 

در صورت بروز مشکل عنوان فایل خریداری شده و ایمیل خود را به شماره ۰۹۳۵۵۱۰۲۵۰۶ ارسال نمائید

برای سهولت در خرید لطفا " راهنمای خرید "  را مطالعه نماید.

 

  • بهمن ۲۰, ۱۳۹۵

نوشته شده توسط 7sad.ir

دیدگاه بسته شده است